Coşkun bir derya Ehl-i Beyt sevdalısı Alaaddin Yayıntaş (k.s.a.) babamın harika evlatlarının çıkardıkları Yabende internet gazetesi ile ülke kültürüne bir zerre hizmetim olursa çok mutlu olurum. Himmetleriyle başlıyorum.
Beşer hâli insanın seyri süluk görmemiş hâlidir. Bu durumda olan kişi henüz kendi özünden habersizdir. Oysa özü bundan dolayı hüzünlüdür. (innel insâne le fiy husrin-muhakkak ki insân hüsran içindedir- Asr 2) Arapça dilinin yazılımında sessiz harfler hâkim olduğundan bu ayetteki husrin kelimesi hsr olarak yazılır. Bu da okunurken hasret hüzün, hüsran diye de okunabilir. (tevatürden-sözlü gelenekten) Onun için ayette geçen husrin ifadesi hasret veya hüsranı da ifade eder. İnsân hüsranda çünkü ruhu beden örtüsü (libas) altında (içinde) örtülmüş durumda, açığa çıkamıyor, esir. Buradaki libas kelimesi de lbs olarak yazılır. Bu lbs dizimi bls şeklinde yazıldığında ise libasa çok yakın ancak anlamı onun (bozulmuş hâlini) ifade eder ki bu iblis demektir. Yani bedenimizin örtüsü olan libas ile iblis aynı şeyin iki hâlinden başka bir şey değildir. Daha açık anlatırsak bedenin örtüsü olan libas daha anne karnında iken Azazil ismiyle anılır. Doğunca libas daha sonra inisiye (seyri süluk) görmez ise iblise dönüşür. Ve buna halk arasında şeytan denilir.
Şeytan (=uzak olan) demektir, Kur’an-ı Kerim ve hadisi şeriflerde şeytanın yaratılması ile ilgili bir ifade yoktur. (Kur’an’da iblis 11, şeytan 88 yerde geçer.) Yani iblis ve şeytanın gerçekte ayrı varlıkları yoktur. Bu beşerin psikolojik hâllerinin ifadeleridir.
Hadisi şerifte: “Her insân ile beraber şeytanı da doğar.- Ashap sordu: Peki sizde nasıl, diye- Bende de böyle ancak benimle doğan şeytanı İslâm’ma getirdim buyurdular.”
Beden henüz beşer hâlinde iken egoistir. Yalnız kendine hizmet edilmesini ister. Mesela topluca oturulan bir masada ortada bir parça pasta kalmış olsa bu beden örtüsü (libas) onu bana al der, ben yiyeyim der. Ama yanımızdaki daha hiç yemedi, olsun, onu boş ver. Onu bana al ben yiyeyim der. Beşer halimiz hep böyle hayat boyu çekişme halindedir. Çünkü bilincimiz gıdasını kelamdan alır. Bedende bu hâliyle devamlı olarak kendi kendisini egosuyla yer.
İblis bu bedenin (ruhun) elbisesidir. Bunun özelliği şaşı yani ikilikte olmasıdır. Bu iyi, bu kötü diye ayırır. Yani şirkte-müşrik olan bu. Tevhidin bütün gayesi bunu düzeltmektir. Çünkü iblise ömür boyu aldatma görevi verildi. Ayeti celilede sen belirli bir güne kadar müddet verilenlerdensin. (Araf 15-Hicr 37)
EY TALİP !
Kurtuluş yolu Ehl-i Beyti Mustafa yoludur. Ehl-i Beyt temizdir, temizliyendir.
Ya Rabbi bizleri Ehl-i MEVEDDET ile haşr eyle.
Amin. Amin. Amin.
Muhabbetle…
Harika bir dergi olmuş.Tesekkur ediyorum.Yakin takipçisi olacağım inşallah.Kaleminize, gönlünüze, yüreğinize sağlık.Can kulağıyla dinleyenlere çok şey anlatan Somuncu Baba diyarı Aksaray’dan bol selamlar.